EDWARD ELGAR PUBLISHING LTD

Research Handbook of Women’s Entrepreneurship and Value Creation

Research Handbook of Women’s Entrepreneurship and Value Creation

Produktbeskrivelse

Denne forskningshåndboken belyser betydningen av kvinner som endringsagenter, og anerkjenner kvinnelige entreprenørers innsats og støtte til deres verdiskapende aktiviteter. Boken inneholder viktige perspektiver for politikkutforming, der bidragsyterne trekker frem og dokumenterer det positive bidraget som kvinnelige entreprenører gir til økonomien, uavhengig av størrelsen og den formelle statusen til deres virksomheter. I motsetning til hypotesen om underprestasjon som ofte er knyttet til kvinner i næringslivet, presenterer kapitlene bevis for at kvinner ikke underpresterer i sine virksomheter. Tvert imot bidrar de med merverdi, selv under begrensede forhold. Målet med denne håndboken er å skifte forskningsfokuset fra spørsmål som 'hva gjør entreprenører?' til 'hvordan gjør de det?'. Den setter søkelyset på de unike måtene hver kvinnelig entreprenør skaper verdi på, og spør også 'for hvem gjør de det?', og ser nærmere på de mange verdiskapingsresultatene kvinner skaper samt hvilke aktører som nyter godt av denne verdien. Boken gir et globalt perspektiv på kvinners rolle innen entreprenørskap.

Prishistorikk

Lavest
701 KR
Høyest
731 KR
Gjennomsnitt
717 KR
Median
716 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke EDWARD ELGAR PUBLISHING LTD
Navn Research Handbook of Women’s Entrepreneurship and Value Creation
GTIN/EAN/ISBN 9781035323654
Kategorier Bøker