Research Handbook of Women’s Entrepreneurship and Value Creation
Produktbeskrivelse
Denne forskningshåndboken belyser betydningen av kvinner som endringsagenter, og anerkjenner kvinnelige entreprenørers innsats og støtte til deres verdiskapende aktiviteter. Boken inneholder viktige perspektiver for politikkutforming, der bidragsyterne trekker frem og dokumenterer det positive bidraget som kvinnelige entreprenører gir til økonomien, uavhengig av størrelsen og den formelle statusen til deres virksomheter. I motsetning til hypotesen om underprestasjon som ofte er knyttet til kvinner i næringslivet, presenterer kapitlene bevis for at kvinner ikke underpresterer i sine virksomheter. Tvert imot bidrar de med merverdi, selv under begrensede forhold. Målet med denne håndboken er å skifte forskningsfokuset fra spørsmål som 'hva gjør entreprenører?' til 'hvordan gjør de det?'. Den setter søkelyset på de unike måtene hver kvinnelig entreprenør skaper verdi på, og spør også 'for hvem gjør de det?', og ser nærmere på de mange verdiskapingsresultatene kvinner skaper samt hvilke aktører som nyter godt av denne verdien. Boken gir et globalt perspektiv på kvinners rolle innen entreprenørskap.