Denne innsiktsfulle forskningshåndboken utforsker hvordan moderne kommunikasjonslandskap har en transformativ innvirkning på politisk propaganda, basert på en rekke internasjonale case-studier. Fra Brexit og Donald Trump til presidentvalg i Mexico og politiske demonstrasjoner i India, belyser bidragsyterne hvordan økningen av digitale plattformer har utvidet rekkevidden og innflytelsen til politisk propaganda. Bidragsytere fra ulike deler av verden analyserer nåværende politiske kontekster, med spesiell vekt på veksten av populisme, nasjonalisme og alt-høyre politikk, for å forstå hvordan propaganda former og organiserer politiske kulturer. Kapitlene fokuserer på nylige valgkampanjer i Europa, Asia og Amerika, og undersøker de politiske og kulturelle informasjonskrigene som har blitt drevet av feilinformasjon og såkalt 'fake news' i digitale medier. Håndboken samler banebrytende empirisk forskning om samtiden, som gir leseren en dypere forståelse av de komplekse sammenhengene mellom kommunikasjon og politikk.