Intellektuell eiendom (IP) utgjør en avgjørende komponent innen kommersiell rett og spiller en sentral rolle i kultur, innovasjon og næringsliv. Med tanke på de nye akademiske normene, tilbyr boka 'Teaching Intellectual Property Law: Strategy and Management' en moderne tilnærming til undervisning i IP, ved å kombinere erfaring med interaktive, praksisorienterte metoder. Boka går bort fra tradisjonelle undervisningsmetoder og utforsker hvordan man kan implementere dynamiske læringsopplegg. IP er viktig ikke bare innen vitenskap, teknologi, kunst, mote og kreative industrier, men også i utvikling og ledelse av virksomheter, noe som forklarer hvorfor IP er et sentralt tema i studieplaner både innen og utenfor juridiske skoler. Gjennom et rikt utvalg av eksempler, øvelser og pedagogiske tips, tilbyr denne boka utdannere nye metoder for å tilpasse innholdsformidlingen til sine studenter. Den retter seg mot de moderne lærerne og inviterer lærere til å vedta nye tilnærminger som gir IP-studenter fra ulike disipliner og på alle nivåer makt til å forstå og anvende sitt kunnskapsfelt.