Going global : a guide to succesful internationalization
Produktbeskrivelse
I en tid der globalisering og digitalisering har forenklet mulighetene for internasjonal etablering, møter mange virksomheter fortsatt betydelige utfordringer og risikoer når de tar steget ut på de globale markedene. Internasjonale forretningsbeslutninger blir ofte gjort ut fra magefølelse eller basert på personlige nettverk, noe som kan være tilstrekkelig i enkelte tilfeller. Likevel viser forskning at mangel på en solid strategi kan gjøre det vanskelig å oppnå langvarige positive resultater. I denne boken legges det vekt på tidløse prinsipper og forskningsbaserte innsikter fra både svenske og internasjonale eksperter innen strategiforskning. Boken belyser faktorene som påvirker suksess i globale forretninger, med særlig fokus på Dunningmodellen. Dette anerkjente strategiske rammeverket gir moderne vekstbedrifter verktøyene de trenger for å navigere i en kompleks global økonomi. Dunningmodellens styrke ligger i dens evne til å hjelpe alle typer virksomheter med å utvikle balanserte innsikter og strategier for internasjonale opptredener, tilpasset deres unike kontekst.