Hvordan kan vi hjelpe elever med å se seg selv i et mer positivt, selvsikkert og personlig givende lys? Hvordan kan vi skape forhold som fremmer agenstid og like muligheter i våre klasserom og skoler, slik at alle elever kan trives? Hvordan kan vi endre utdanningen slik at våre studenter blir mer myndige, kompetente og medfølende unge mennesker? I boken "Inquiry Mindset: Assessment Edition" tar Trevor MacKenzie et grundig dykk ned i forskningsmetodikk og undersøker vurderingens rolle i utdanning gjennom linser av samskaping og samskaping med studentene. MacKenzie skisserer de troene, verdiene og rammeverkene som gjør det mulig for lærere å tilpasse vurderinger med studentstemmene i sentrum, noe som fremmer forståelse og autonomi. Denne boken gir praktiske metoder for å samskape vurderinger med studentene dine, og dermed skape en følelse av tilhørighet og eierskap til læringen i klasserommet. Den hjelper også lærere med å etablere klarere retningslinjer og dypere forståelse for studentene i hvordan de vil bli vurdert. "Inquiry Mindset: Assessment Edition" er en uvurderlig ressurs for alle som ønsker å forbedre læringsmiljøet og styrke studentenes deltakelse i sin egen læring.