Cognitive Foundations for Improving Mathematical Learning
Produktbeskrivelse
Den femte boken i serien om matematisk kognisjon og læring tar for seg ikke-formelle læringsmiljøer og andre foreldreinnflytelser på numerisk kognitiv utvikling, samt formelle undervisningsintervensjoner for å forbedre matematisk læring og prestasjon. Kapitlene diskuterer bruk av tallspill og lek for å styrke grunnleggende tallkunnskap, samt forbedre skoleprestasjoner i matematikk. Forfatterne undersøker sammenhengen mellom tidlige matematiske ferdigheter og det omtrentlige tallsystemet, og hvordan familier kan bidra til å forbedre tidlig utvikling av matematiske ferdigheter. Boken dykker også ned i læringsbaner i tidlig matematikk, betydningen av matematisk språk i tilegnelsen av tallferdigheter, og evidensbaserte vurderinger av tidlige matematiske evner. Videre presenteres tilnærminger for å intensivere tidlige matematiske intervensjoner, bruken av analogier i matematikkundervisning, samt skjema-baserte diagrammer for undervisning om forhold og proporsjoner. Forfatterne tar også for seg kognitive prosesser knyttet til behandling av vanskeligheter med matematisk læring, og tar opp ulike problemstillinger i feltet.