Den fjerde utgaven av "Learning About Learning Disabilities" gir fortsatt like stor oppmerksomhet til de intellektuelle, konseptuelle og praktiske aspektene ved læringsvansker. Denne populære boken har fått oppdatert innhold med hele 80 % ny informasjon, noe som sikrer at kapitlene er i tråd med utviklingen i dette raskt bevegende feltet. Med bidrag fra nye forfattere og 11 nye kapitler, gir den en omfattende dekning av klassifisering og identifikasjon av læringsvansker, samt spesifikke utfordringer innen lesing, skriving, matematikk og samfunnsfag. Boken tar også for seg intervenjonsmetoder og spørsmål som er relevante for forskjellige aldersgrupper blant de som har læringsvansker: barn, ungdom og voksne. Leserne vil finne "Learning About Learning Disabilities, Fourth Edition" som en nyttig referanse for forskere, samtidig som den passer som en tekstopplegg på masternivå. Tidligere utgaver har fått ros for å gi en balansert fremstilling av både de konseptuelle og praktiske aspektene ved læringsvansker, med en omfattende dekning av forskningen.