Business Intelligence Strategy and Big Data Analytics
Produktbeskrivelse
Boken "Business Intelligence Strategy and Big Data Analytics" er rettet mot bedriftsledere, ledere og analytikere som jobber med å fremme bruken av business intelligence (BI) i sine organisasjoner. Den gir en grundig forståelse av hva BI er og hvordan det kan anvendes for å øke lønnsomheten. Skriftens perspektiv er preget av generell ledelse, og den er basert på omfattende observasjoner fra 12 selskaper med årlige inntekter mellom 500 millioner og 20 milliarder dollar. I løpet av de siste 15 årene har forfatterens selskap utviklet leverandøruavhengige, forretningsfokuserte BI-strategier og utførelsesplaner i samarbeid med en rekke aktører inkludert produsenter, distributører, detaljister, logistikkfirmaer, forsikringsselskaper, investeringsselskaper, kredittforeninger og offentlige tjenester. Denne praktiske erfaringen har bidratt til å validere metoder for formulating BI-strategier drevet av forretningsbehov og har avdekket felles utfordringer knyttet til gjennomføringen av BI-programmer i bedrifter. Med introduksjonen av begreper som "big data" og "big data analytics" i næringslivet, blir dette verket en nødvendighet for alle som ønsker å navigere i denne stadig mer komplekse informasjonsverdenen.