The Marketing of Academic, National and Public Libraries Worldwide
Produktbeskrivelse
Boken "The Marketing of Academic, National and Public Libraries Worldwide: Marketing, Branding, Community Engagement" gir leserne en grundig forståelse av de nyeste trendene innen markedsføring, samt praktiske markedsføringstaktikker og strategier hentet fra 48 erfarne bibliotekarer spesialisert på markedsføring og samfunnsengasjement fra ulike deler av verden, inkludert Afrika, Australia, Canada, Kroatia, Tyskland, Hong Kong, Latvia og Qatar. Gjennom en rekke dybdeintervjuer og semi-strukturerte samtaler, gir denne boken verdifulle innsikter i vellykkede markedsføringsstrategier som bibliotekarer kan benytte for å tiltrekke seg donorer og brukere, og underbygge bibliotekets rolle som en fremragende kilde for informasjon, fritidsaktiviteter, intellektuelle interesser og mer. Boken inneholder 45 intervjuer med akademiske, nasjonale og offentlige bibliotekarer fra 19 forskjellige land og territorier, og fremhever de mange stemmene som har bidratt til markedsføringen og merkevarebyggingen av biblioteker.