Handbook of Educational Theories for Theoretical Frameworks
Produktbeskrivelse
Boken «Handbook of Educational Theories for Theoretical Frameworks» fyller et viktig hull i litteraturen ved å samle de mest innflytelsesrike og ofte siterte utdanningsteoriene i én lett tilgjengelig utgave. Mange lærebøker og fagspesifikke håndbøker presenterer utdanningsteorier, men ingen publikasjon har tidligere klart å tilby en omfattende og konsolidert samling av det mest betydningsfulle innen dette feltet. Håndboken er unik i sin tilnærming til formidlingen av teoriene, med en strukturert oppbygning av kapitler i hvert avsnitt. Dette gjør den til et nyttig oppslagsverk for forskere og praktikere, som leter etter teorier som kan veilede deres forskning og praksis, samt utviklingen av teoretiske rammeverk. I tillegg til tradisjonelle teorier presenterer håndboken også nye teorier som er relevante for det 21. århundre. Praktiske eksempler som viser hvordan disse teoriene benyttes i forskning, inkludert avhandlinger og publiserte artikler, er også inkludert. Et tillegg gir informasjon om hvilke teorier som har tilknyttede instrumenter, noe som gjør denne boken til et uvurderlig verktøy for alle som arbeider innen utdanningsfeltet.