Inclusive Education for Students with Intellectual Disabilities
Produktbeskrivelse
Som et sosialt rettferdighetstiltak er et av målene med inkluderende utdanning å styrke utdanningen til alle studenter ved å fremme like muligheter for alle. Dette innebærer å investere tilstrekkelig støtte, utforme læreplaner og pedagogiske metoder som dyrker høye selvoppfatninger, legger vekt på elevers styrker fremfor svakheter, og hjelper studenter til å nå sitt optimale potensial og bidra til samfunnet. Boken "Inclusive Education for Students with Intellectual Disabilities" er viet til å identifisere internasjonale strategier for å oppnå dette målet. Den presenterer eksempler på teori, forskning, politikk og praksis som vil fremme vår forståelse av hvordan vi best kan utdanne og generelt strukturere utdanningsmiljøer for å fremme sosial rettferdighet og likestilling. Viktigst er at denne diskusjonen går utover forskningsmetodikk, kontekst og geografi, noe som kan føre til vidtrekkende anvendelser. Derfor er fokus lagt på forskningsbaserte utdannings- og psyko-pedagogiske praksiser.