Teaching Adolescents Religious Literacy in a Post-9/11 World
Produktbeskrivelse
I tusenvis av år har religion vært en sentral del av menneskelige samfunn. Når vi som lærere utelater eller nedtoner religionens omfattende rolle i samfunnet, forlater vi en stor del av vår felles historie. Dette utgjør en alvorlig form for utdanningsmessig forsømmelse, spesielt i våre offentlige ungdomsskoler og videregående skoler, der ungdommer er ivrige etter å delta i meningsfulle samtaler om omverdenen. Bokens hovedmål er å gi lærere på mellomtrinnene og videregående skoler den nødvendige bakgrunnskunnskapen og pedagogiske ferdighetene for å hjelpe ungdom til å bli religiøst kompetente studenter og borgere. Det finnes for tiden ikke et annet verk på markedet som både dekker flere verdensreligioner og gir konkrete anbefalinger for undervisning og læring av dette materialet. Boken henvender seg til lærerutdannere samt lærere på mellomtrinnet og videregående skole innen alle fagområder.