Læring gjennom dialog gir en kraftfull mulighet for enkeltpersoner til å knytte bånd til kolleger, navigere i profesjonelle krav og møte utfordringene i en turbulent verden. Denne boken er skrevet for alle som fungerer som mentorer eller coacher innen høyere utdanning, og tar opp et kritisk spørsmål: Hvordan kan samtaler innen mentoring og coaching være effektive og tilgjengelige måter å støtte forskere og akademisk utvikling på? Basert på deres omfattende erfaringer innen coaching og mentoring, samt utforming og ledelse av institusjonelle programmer og retningslinjer, gir Guccione og Hutchinson innblikk i de grunnleggende prinsippene for reflekterende etisk praksis. De presenterer også en pragmatisk og lettfattelig verktøykasse som hjelper deg å forstå behovene til de du ønsker å utvikle. Boken består av korte kapitler fylt med praktiske løsninger, som gjør det lettere for deg å utforme, omforme eller løse problemer i din mentoring- eller coachingtilnærming. Forfatterne tilbyr også nyttige retningslinjer for å bygge opp og forbedre en støttende læringskultur.