Strategiforskning og praksis har en lang tradisjon med å bruke rammeverk, modeller, verktøy og prosesser for å beskrive og veilede strategiarbeidet til ledere. Disse kognitive hjelpemidlene styrer hvordan ledere forstår virkeligheten rundt seg. Hvordan interagerer disse verktøyene med kognisjon, og hvilken rolle spiller de i strategiarbeidet? I den sjette utgaven av serien 'New Horizons in Managerial and Organizational Cognition' utforskes kognitive hjelpemidler innen strategi. Kognitive hjelpemidler spiller en avgjørende rolle i hvordan ledere lærer om, konseptualiserer, deler og implementerer strategier i organisasjonene sine. Til tross for deres betydning, blir disse hjelpemidlene ofte presentert uten henvisning til de underliggende kognitive teoriene som kan forklare hvorfor de er nyttige. 'Cognitive Aids in Strategy' samler bidrag fra tolv strategi-forskere som reflekterer over ulike kognitive hjelpemidler og deres teoretiske grunnlag. Boken setter fokus på viktigheten av disse hjelpemidlene i strategiarbeid og oppmuntrer til videre forskning.