Corporate Social Responsibility, Corporate Governance and Business Ethics in Tourism Management
Produktbeskrivelse
I løpet av de siste årene har det vært en betydelig økning i offentlighetens krav til ansvarlighet fra bedrifter. Økonomiske kriser og bedriftskandaler over hele verden har skapt alvorlige bekymringer for de sosiale og miljømessige konsekvensene av næringsliv og virksomheter. Som et resultat av dette, er det en voksende samfunnsmessig etterspørsel etter åpenhet i bedriftsledelse. Innsatsene for å implementere gode praksiser og etisk atferd har vært spesielt markante innen turisme- og gjestfrihetssektorene, hvor bedrifts samfunnsansvar (CSR) anses som avgjørende for fremtiden til bransjen. Denne essaysamlingen, basert på forskning fra ulike deler av verden, utforsker sentrale utfordringer, løsninger og anvendelser av forretningsetikk, CSR og selskapsstyring innen turistnæringen. Boken er primært rettet mot studenter innen turismestyring ved høyere utdanningsinstitusjoner, men den vil også være av interesse for fagfolk, beslutningstakere og planleggere i sektoren.