Creative (and Cultural) Industry Entrepreneurship in the 21st Century
Produktbeskrivelse
Kreative og kulturelle industrier opplever betydelig vekst i nesten alle nasjoner verden over, og i løpet av de siste to tiårene har de hatt en stor innvirkning på globale, nasjonale og lokale økonomier. Det har i det siste blitt en økt interesse fra beslutningstakere samt grunnleggere av kreative virksomheter for hvordan kreative entreprenører utvikler, opprettholder og markedsfører sine tjenester og produkter. Betydningen av konteksten for hvordan disse virksomhetene drives er av økende viktighet. I begge volumene av "Creative (and Cultural) Industry Entrepreneurship in the 21st Century" utforskes og belyses tilpasningene og utfordringene som kreative fagfolk møter, samt de entreprenørielle løsningene de har utviklet sammen. Forfatterne av kapitlene gir en ny tilgang til kreative mikrobedrifter og små og mellomstore bedrifter (SMB), og undersøker prosessene som fører til deres etablering, utvikling og grunnleggerne bak dem. Boken kaster lys over hvordan kontekster og nyere sosioøkonomiske forstyrrelser påvirker verdiskapingen og vedlikeholdet fra oppstart til vekst og exit.