Kan du kontrollere en krise? Svaret er nei – men med tilstrekkelig forberedelse kan du håndtere de omdømmemessige konsekvensene. Omdømmerisiko oppstår sjelden fra selve krisen, men heller fra hva organisasjonen gjør og sier under medienes søkelys. Denne PRCA-praktisk guiden gir innblikk i hvordan man investerer i beredskap og hva man bør gjøre når krisen inntreffer. Boken omfatter temaer som beredskapsplanlegging, identifisering av interessenter, krisekommunikasjonspolitikk, opplæring av talspersoner, 'Den røde boken', mørke nettsteder, øvelser og simuleringer, lokasjoner og ressurser, ta initiativet, samt håndtering av ettervirkningene. Videre belyser boken i detalj rollen til både tradisjonelle og digitale medier, med anbefalinger for hvordan man kan nøytralisere fiendtlighet og kvele dårlig informerte kommentarer. Med en rekke virkelige eksempler, diskusjonstemaer og råd fra PR-eksperter, journalister og redaktører, er "Crisis Communications Management" en uunnværlig guide for profesjonelle innen offentlig relasjon og alle som arbeider med dette feltet.