Boken 'Cultures of Authenticity' er en dyptgående utforskning av det stadig mer relevante begrepet autenticitet, som har fått økt oppmerksomhet i løpet av de siste to tiårene. I en tid hvor den globale reiselivsnæringen i stor grad er bygget rundt ideen om ekte opplevelser, og hvor verdensomspennende merkevarer konkurrerer om å bli ansett som autentiske, er spørsmålet om hva autenticitet egentlig innebærer mer aktuell enn noen gang. Denne samlingen av forskningsbidrag, som inneholder et åpent tilgangskapittel, tar for seg dette komplekse og til tider kontroversielle emnet fra en tverrfaglig tilnærming. Med et variert utvalg av relevante casestudier, presenterer forfatterne det nyeste innen empirisk og konseptuell forskning som omhandler autenticitet og dens sentrale rolle i samtidsdebatter om kultur, media og samfunn. Dette gjør dem i stand til å avdekke den økende betydningen av autenticitetsbegrepet, måtene ulike disipliner nærmer seg emnet på, og de mulige konsekvensene av disse diskusjonene.