Den interaktive dimensjonen er avgjørende for utviklingen og veksten av både selskaper og økonomien som helhet. I ledelse handler det å skape og tilpasse verdi om å relateres til andre virksomheter. Når man utvikler strategier, innoverer, markedsfører, kjøper inn eller fører regnskap, er det nødvendig å håndtere de lokale, spesifikke avhengighetene i forretningsrelasjoner som kjennetegner en interaktiv verden. Dette innebærer en ny forståelse av oppgavene og prioriteringene innen ledelse, samt de kritiske ledelsesferdighetene som ofte bare er delvis anerkjent i dagens ledelsesteori. Boken gir empiriske innsikter i de ofte skjulte interaktive aspektene ved den moderne forretningsverdenen. Den tilbyr et nytt perspektiv og teoretiske og metodologiske verktøy for å analysere interaktive aspekter knyttet til emner som ledelse, strategi, innkjøp, markedsføring og regnskap, samt problemstillinger relatert til økonomisk og regional politikk, inkludert offentlig innkjøp og rollen til...