The Creative Industries and International Business Development in Africa
Produktbeskrivelse
Det internasjonale forretningsmiljøet har gjennomgått betydelige omveltninger i 2020 som følge av lockdowns, reiserestriksjoner og sosial distansering, alle initiert av Covid-19. Disse restriksjonene har begrenset inntektsmulighetene for både land og virksomheter, uavhengig av størrelse. Mens sektorer med digital tilstedeværelse, som strømmetjenester og videokonferanseselskaper, har hatt en fordel, har de kreative næringene opplevd en mye hardere nedgang. I lys av denne situasjonen tar "The Creative Industries and International Business Development in Africa" en utradisjonell tilnærming til å belyse trendene og utfordringene i den moderne kreative økonomien, med mål om å posisjonere sektoren for et globalt publikum. Boken baserer seg på kategoriseringer fra Creative Industries Federation og undersøker, samt fremhever, utfordringer og muligheter for de kreative næringene i Afrika. Målet er å aggregere innsikt i hvordan sektoren har håndtert denne utfordrende perioden og hvilke strategier som kan føre til fremtidig vekst.