The Emerald Handbook of Evidence-Informed Practice in Education
Produktbeskrivelse
I mange land er både nasjonale, føderale og distriktsregjeringer i økende grad fokusert på tilnærminger til skoleforbedring som tar sikte på å oppnå det som omtales som 'bunn-opp'-endringer. Dette innebærer forbedringer i undervisning og læring som initieres av lærerne selv, og deretter deles horisontalt og vertikalt innenfor utdanningssystemer. Slike endringer hviler ofte på at utdannere engasjerer seg i 'evidensinformert praksis', som er forbedringer i undervisningen basert på data og forskning. I denne sammenhengen undersøker denne håndboken hvordan man kan oppnå mer konsekvent, evidensinformert praksis innen utdanning globalt. For å oppnå dette har kapitelskribentene benyttet seg av Hood’s (1998) matrise for sosial regulering og samhørighet, kombinert med et analytisk perspektiv fra institusjonell teori, for å gi innsikt i sine spesifikke kontekster, inkludert perspektiver fra alle kontinenter. Resultatene blir deretter analysert sammenlignende for å gi generaliserbare innsikter som kan brukes i ethvert land verden over.