The Impact of Digitalization on Current Marketing Strategies
Produktbeskrivelse
Digitalisering har fullstendig endret landskapet innen markedsføring. Den har påvirket forbruksvaner, forbrukeratferd og kjøpsprosesser på en grunnleggende måte. I tillegg har den medført betydelige endringer i markedsføringsstrategier, taktikker og prosesser, samt introdusert en rekke metoder som gjør det mulig for bedrifter av alle typer og størrelser å forbedre sine kommersielle handlinger. "The Impact of Digitalization on Current Marketing Strategies" er det første volumet i serien "Marketing and Technology: New Horizons and Challenges". Denne serien publiserer banebrytende, høykvalitets og originale bidrag som presenterer resultater, teorier, konsepter, modeller og anvendelser av de nyeste teknologiene i markedsføringsfeltet. I dette volumet dekkes emner som fremveksten av sosiale medier som markedsføringsverktøy, tilpasning av den nettbaserte brukeropplevelsen, prisingstrategier i en digitalisert tidsalder, samt personvernhensyn og etiske vurderinger i det digitale landskapet. Videre diskuteres bruken av CRM-løsninger for kundefokuserte strategier og viktigheten av bedriftsansvar.