I de senere årene har det blitt samlet en betydelig mengde bevis som viser at medarbeiderengasjement har en utpreget positiv innvirkning på produktivitet, ytelse og organisasjonslojalitet, samtidig som det har en negativ påvirkning på intensjonen om å slutte og fravær fra arbeidsplassen. Denne omfattende boken er unik, da den for første gang kombinerer både psykologiske og kritiske perspektiver innen HRM (Human Resource Management) når det gjelder engasjement, samt deres praktiske anvendelse. "Employee Engagement in Theory and Practice" vil gi leserne en grundig forståelse av konsepter og sentrale temaer som er blitt utforsket i forskning, samt hvordan disse kan anvendes i en forretningskontekst gjennom en rekke nøye utvalgte originalstudier og casestudier, hvorav noen er co-forfattet av inviterte praktikere. Boken er skrevet på en tilgjengelig måte, noe som gjør den til et viktig lesestykke for forskere innen faget, studenter på både bachelor- og masternivå, samt praktikere som er interessert i å øke forståelsen av hvordan engasjement kan fremmes i organisasjoner.