Produktbeskrivelse
Boken 'Business Analysis Methodology Book' fungerer som en praktisk guide til forretningsanalyse og presenterer internasjonale teknikker og verktøy som er essensielle for ulike typer prosjekter. Den dekker emner som brukerhistorier, bruksområder, minimum levedyktig produkt (MVP), kravdokumenter, prototyper av brukergrensesnitt og Lean UX-design. Videre får leseren innsikt i dokumenter knyttet til visjoner og omfang, forretningscaser, gjennomførbarhetsanalyser, personakene og brukerprofiler, produktbacklogs, brukervennlighetstester, samt verdiforslag som kan anvendes i utvikling og lansering av programvare, forretningsløsninger, teknologiske produkter, mobile applikasjoner, e-handel og forretningsprosesser. Boken legger særlig vekt på å anvende 'lean'-prinsipper for å imøtekomme stramme prosjektfrister. For å gi et mer praktisk perspektiv, inkluderer boken en ekte case-studie med eksempler på prosjektdokumenter og diagrammer som illustrerer disse internasjonale verktøyene og teknikkene. Den henvender seg til en bred gruppe fagfolk, inkludert forretningsanalytikere, systemanalytikere, utviklere og prosjektledere, samt entreprenører, produkteiere, produktledere, konsulenter og UX-designere. Uansett om du er ny på feltet eller en erfaren utøver, gir denne boken verdifulle innsikter som vil styrke dine ferdigheter innen forretningsanalyse.