Environmental Strategic Communication av Derek Moscato
Produktbeskrivelse
Med et stadig økende fokus på miljø og bærekraft blant myndigheter, selskaper, ideelle organisasjoner og den brede befolkningen, har det blitt nødvendig å ta i bruk miljøforkjempers praksis i alle dens former. Dette inkluderer PR-teknikker, overbevisende budskap og samfunnsmarkedsføring. Forskere, eksperter på offentlig politikk og NGO-er søker å påvirke spørsmål knyttet til klimaendringer, dyrelivskonservering, luftforurensning og havhelse, og de vender seg i økende grad til profesjonelle kommunikasjonsmetoder for å engasjere både publikum og beslutningstakere på best mulig måte. Boken 'Environmental Advocacy and Public Relations' gir studenter en teoretisk forståelse av miljørettet offentlig relasjon og verktøyene som er nødvendige for å implementere denne kunnskapen. Dette inkluderer praktiske ferdigheter som å skrive grønne kronikker, lage øko-funksjoner, bruke PR-taktikker som pressemeldinger, samt kunsten å intervjue for TV og video, og forståelse av sosiale medier. Denne teksten møter det økende behovet for å forstå miljøbevissthet i dagens samfunn.