Boken 'Dub in Babylon' utforsker de fascinerende røttene og utviklingen av dub reggae, en sjanger som har hatt stor innflytelse på moderne musikk siden slutten av 1980-tallet. Begrepet 'dub' stammer fra en remix-teknikk som først ble utviklet i Jamaica på slutten av 1960-tallet, hvor produsentens arbeid ofte var mer fremtredende enn musikerne selv. Disse spesialbehandlede sporene ble kjent som 'versions', og teknikkene som ble benyttet for å lage dem la grunnlaget for det som i dag er kjent som 'dub'. I 1972 ble begrepet 'dub' formalisert, stort sett takket være eksperimentene til lydteknikeren Osbourne Ruddock, bedre kjent som King Tubby. Gjennom tidene har dub sjangeren utviklet seg betydelig, spesielt i Storbritannia, og har satt sitt preg på en rekke moderne musikksjangre. Fra hip hop til trance, fra ambient lydbilder til eksperimentell elektronika og drum 'n' bass, har dubs remiksteknikker påvirket en hel generasjon av musikalske innovatører. Boken tar leseren med på en reise gjennom denne mangfoldige og dynamiske musikkulturen, som fortsatt er relevant og inspirerende i dag.