Boken 'Erfaringer i spill' av Børge Kristoffersen tar for seg de unges reise fra utdanning til yrkesliv som lærere. Nyutdannede lærere har mye kompetanse, men står overfor utfordringer i overgangen til profesjonsrollen. Kristoffersen utforsker hvordan handlingsorienterte veiledningsformer kan gi verdifulle læringsopplevelser og praktiske verktøy i denne viktige perioden. Med fokus på aksjonsveiledning, får vi innsikt i hvordan metoder fra teaterets estetiske fagområde kan brukes til å styrke veiledningen av nyutdannede barnehagelærere. Boken er en uvurderlig ressurs for studenter, veiledere, mentorer, samt deltakere i ''Nettverk for nyutdannede lærere i barnehage, grunnskole og videregående opplæring''. I tillegg vil forskere, pedagogisk personale, kultur- og utdanningspolitikere, samt aktører innen forvaltning finne nyttig informasjon her. Kristoffersen, som er dosent i drama ved Dronning Mauds Minne Høgskole, bidrar med sin ekspertise til å belyse et aktuelt tema innen profesjonskvalifisering.