Event Management for the Tourism and Hospitality Industries av Bonita M. (Lycoming College USA) Kolb
Produktbeskrivelse
Boken "Event Management for the Tourism and Hospitality Industries" gir en grundig teoretisk og praktisk tilnærming for å utdanne studenter innen reiseliv og hotellnæring i grunnleggende ferdigheter knyttet til planlegging, gjennomføring og evaluering av ulike typer arrangementer. Kapitlene tar for seg nødvendige ferdigheter som besøkende segmentering, produktanalyse, budsjettutvikling, promotering og evaluering etter arrangementet. Det legges vekt på viktige spørsmål som eventmanagere står overfor i dag, inkludert miljømessig bærekraft, kulturelt mangfold, teknologi og samfunnsengasjement. Leseren vil forstå nødvendigheten av å knytte arrangementer til lokalsamfunnets kultur og arv for å tilby den personlige opplevelsen som besøkende ønsker. Hvert kapittel behandler et unikt trinn i planleggingsprosessen og er knyttet til en detaljert mal for arrangementsplanen som finnes på slutten av boken og kan brukes som innlevering til semesteroppgave. Ved å inkludere internasjonale casestudier i hvert kapittel, gir denne boken virkelige eksempler som beriker læringsopplevelsen.