Denne læreboken gir studenter en uunnværlig innføring i de teoretiske prinsippene og de praktiske aspektene ved markedsføring av arrangementer. For å markedsføre arrangementer på en effektiv måte, er det avgjørende å se på markedsføring fra arrangørens perspektiv, samtidig som man knytter dette til forbrukernes opplevelser og forventninger. Boken er unik i den forstand at den fokuserer på de spesielle kjennetegnene ved markedsføring i arrangementsbransjen, idet den utforsker begge sider av markedsføringsmynten – tilbudssiden og etterspørselen – innenfor en spesifikk kontekst for arrangementer. Leseren tas gjennom grunnleggende prinsipper for markedsføringsmiksen, en grundig utforskning av arenaen for eventmarkedsføring, samt forbrukeropplevelser og engasjement. Boken gir også innsikt i strategier og taktikker som brukes for å håndtere markedsføringsaktiviteter knyttet til arrangementer. Teknologibruk, samt viktigheten av sponsing og PR, blir også belyst gjennom internasjonale casestudier som illustrerer de praktiske realitetene innen markedsføring av arrangementer.