Evidence-Informed Learning Design av Mirjam Neelen, Paul A. Kirschner
Produktbeskrivelse
Programmer for læring og utvikling (L&D) er ofte utformet ut fra moter, nyeste trender eller designerens personlige preferanser uten grundig evaluering. "Evidence-Informed Learning Design" gir læringsprofesjonelle muligheten til å skifte bort fra slike tilnærminger ved å vise dem hvordan de kan vurdere og anvende relevant vitenskapelig litteratur, forskningsresultater innen læringsvitenskap og dokumenterte læringsteknikker. Dette bidrar til å designe opplæring som gir målbare forbedringer i ansattes ytelse og bedriftens overordnede suksess. Boken inneholder en rekke tips, verktøy og eksempler som hjelper L&D- og opplæringsprofesjonelle med å spare tid og penger ved å fokusere på utforming av effektive læringsopplegg. Den omhandler teknikker som interleaving og selvregulert læring, samt avkrefter myter og feiloppfatninger innen feltet. Boken gir også innblikk i beste praksiser for testing, måling og forsterkning av læring, både online, offline og ansikt-til-ansikt.