Boka "Experience Design" av Abraham Burickson gir en engasjerende innføring i det banebrytende fagområdet erfaringdesign, som er relevant for studenter og fagfolk innen kreative sektorer som arkitektur, produktdesign, spillutvikling, utstillingsdesign og scenekunst. Men hva innebærer det egentlig å designe erfaringer? Tradisjonell design fokuserer på å lage objekter og bruke disse til å løse problemer. Erfaring, derimot, er ikke et problem; det er selve livet. Erfaringdesignere jobber med uforutsigbarhet og det ukjente, og samarbeider med publikum for å skape muligheter og relasjoner. De designer verdener, skaper narrative som går utover sidene og inn i folks liv, og strukturerer endringer. Erfaringdesign er tverrfaglig og dypt menneskelig, og kombinerer ny teknologi med et behov for tilknytning i en tid hvor mange opplever desimal verdier. I denne lekne, tilgjengelige og visuelt engasjerende boken presenterer Burickson ti grunnleggende prinsipper for denne nye praksisen. "Experience Design: A Participatory" åpner opp for en verden av kreative muligheter.