Experiential Marketing av Wided (B&C Consulting Group) Batat
Produktbeskrivelse
Hvorfor gir noen merker oss positive følelser, mens andre skaper frustrasjon? Hva får oss til å engasjere oss med bestemte merker, gjenta kjøp av de samme produktene, besøke den samme butikken eller reise tilbake til den samme destinasjonen gang etter gang? Finnes det en rammeverk som forklarer hvordan tidligere shoppingopplevelser kan påvirke våre fremtidige erfaringer, kjøpsbeslutninger og lojalitet mot merker? I denne spennende ny boka presenterer Wided Batat leserne for et nytt rammeverk for kundeopplevelse og introduksjonen av 'Experiential Marketing Mix.' Batat presenterer konseptet med de 7E-ene (Experience, Exchange, Extension, Emphasis, Empathy, Emotional touchpoints, Emic/Etic process); et verktøy som setter forbrukeren i sentrum av markedsføringsstrategier. Gjennom å anvende disse prinsippene kan selskaper utforme relevante, følelsesmessige og lønnsomme kundeopplevelser i et såkalt phygital kontekst (både fysisk og digitalt), som inkluderer både offline og online digitale opplevelser. Batat hevder at det tradisjonelle produktfokuset bør erstattes.