Exploring the Pedagogy of Learning and Playing Outdoors
Produktbeskrivelse
Boken 'Exploring the Pedagogy of Learning and Playing Outdoors' tar for seg den empiriske evidensbasen som ligger til grunn for pedagogiske beslutninger knyttet til barns lek og læring utendørs. Dette banebrytende verket undersøker intensjonen og formålet med barns utendørs lek samt de tilknyttede pedagogiske spørsmålene. Kapitlene adresserer relevante temaer om den voksnes rolle i barnas læring ute, med et inkluderende perspektiv som anerkjenner de varierte kontekstene der barns lek skjer. Boken reflekterer over flere kulturelle sammenhenger og vurderer både sosiale og fysiske aspekter for å sikre at verdisystemer blir synlige og vurdert kritisk. Den anerkjenner også kontinuiteten i barns utendørsopplevelser, fra nøye strukturerte aktiviteter til fri lek. Videre utforsker den den eksisterende evidensbasen om barns utendørslek, inkludert hvordan voksne konstruerer og reagerer på barns lek utenfor for å realisere de relaterte fordelene. Boken inneholder referanser til et mangfold av kilder for å understøtte sine påstander.