I 'How to Win an Information War' tar Peter Pomerantsev oss med på en reise inn i historien om Sefton Delmer, en sofistikert propagandist fra andre verdenskrig som lenge har vært glemt. Boken gir et engasjerende innblikk i Delmers arbeid; en flerfoldig stemme av motstand mot nazistenes ideologi, hvor han skapte karakteren 'Der Chef' for å undergrave den tyske propagandaen gjennom radio. Denne fiktive karakteren tok form sommeren 1941, da Hitler og hans allierte hadde kontroll over store deler av Europa. Ved å stille kritiske spørsmål ved den rådende doktrinen, klarte Delmer å penetrere den tyske bevisstheten på en måte som få andre kunne. Gjennom disse historiske fremstillingene drøfter Pomerantsev også moderne paralleller, spesielt hvordan vi kan anvende disse lærdommene i dagens kamp mot desinformasjon, med et særlig fokus på den globale responsen på Putins invasjon av Ukraina. 'How to Win an Information War' er en uvurderlig lesning som peker på viktigheten av kritisk tenkning og motstand mot manipulasjon i vår egen tid.