Marianne Moore var en enestående figur i poesikunstens verden, som klarte å kombinere det å være en ledende skikkelse med status som en ekte kjendis. Hun ble et umiddelbart gjenkjennelig symbol på Brooklyn, New York, og hennes berømmelse førte til at hun prydet forsiden av Life magazine, ble bedt av Ford Motor Company om å navngi deres nye familiesedan, og kastet åpningskastet for New York Yankees' baseballsesong. Til tross for hennes betydelige innflytelse på poesien, har det vært en konstant utfordring for redaktører å skape en 'stabil' tekst av hennes verk. Dette skyldes Moores urolige og stadige revisjoner av egne dikt i flere tiår. 'Complete Poems' fra 1967 var hennes egen utvalg, men hun ga fortrinn til de senere verkene, noe som resulterte i at mindre enn halvparten av hennes produksjon fra den tiden ble inkludert. Som hun skarpt bemerket, 'Ommissjoner er ikke tilfeldigheter.' For noen lesere ble fraværet av mer enn hundre dikt en villet neglisjering av hennes bemerkelsesverdig nyskapende og innflytelsesrike tidlige arbeider, noe som også bidro til Moores komplekse litterære arv.