Ønsker du å tilby en informasjonstjeneste som virkelig tilfredsstiller brukernes behov? I så fall er denne boken uunnværlig. Å analysere og vurdere informasjonbehovene til klienter er avgjørende for å kunne levere effektive tjenester og passende samlinger, både i fysiske og virtuelle biblioteker. Betydningen av informasjon behovsanalyse anerkjennes bredt av informasjonspersonell, men det finnes per i dag lite substansielt og detaljert arbeid i faglitteraturen som tar for seg dette viktige emnet. Denne nye boken er utformet for å fylle dette tomrommet, ved å støtte praktikere i utviklingen av en strategi for informasjon behovsanalyse og tilby de nødvendige profesjonelle ferdighetene og teknikkene for å lykkes. Boken vil gi veiledning til teamledere og ledende managere innen alle områder av biblioteksarbeid, spesielt for dem som jobber med samlingsforvaltning, tjenestelevering og webutvikling. Den er Like relevant for behovene til akademiske, offentlige, statlige, kommersielle og andre typer biblioteker.