Ønsker du å tilby en informasjonstjeneste som virkelig tilfredsstiller brukernes behov? Da er denne boken et uunnværlig verktøy. Å analysere og vurdere informasjonbehovene til klienter står sentralt i utviklingen av effektive tjenester og riktige samlinger, både i fysiske og virtuelle biblioteker. Betydningen av informasjonbehovsanalyse er velkjent blant informasjonspersonell, men det eksisterer for tiden lite substansielt og detaljert arbeid i den profesjonelle litteraturen som tar for seg dette viktige emnet. Denne boka er laget for å utfylle dette gapet ved å støtte praktikere i utviklingen av en strategi for informasjonbehovsanalyse, og tilbyr de nødvendige profesjonelle ferdighetene og teknikkene for å oppnå dette. Den gir veiledning til teamledere og høyere ledelse innen alle bibliotektjenester, spesielt for dem som jobber med samlingsforvaltning, tjenestelevering og nettutvikling. Boken er like relevant for behovene til akademiske, offentlige, statlige, kommersielle og andre typer bibliotek.