Boken vil hjelpe biblioteks- og informasjonspersonell med å få en dypere forståelse av hvordan mennesker lærer, slik at de kan forbedre undervisningsstøtten i biblioteket. Biblioteker spiller en viktig rolle i læring, fra bokklubber til mediefasiliteter, og tilbyr en rekke støttetjenester. I denne lettfattelige håndboken frigjør Medaille feltet læringsteori fra komplekse og tuggete grunnlag, og viser hvordan biblioteker kan bruke konsepter og prinsipper for bedre å imøtekomme behovene til sine brukere. Leserne vil oppdage: * konkrete metoder for å forbedre biblioteksundervisning, rom, tjenester, ressurser og teknologi * kompakte oversikter over sentrale læringsteorier fra psykologi, utdanning, filosofi og flere andre felt * oppsummeringer av de mest relevante aspektene ved hver teori og undervisningsmetode, som viser hvordan ulike teorier interagerer og støtter hverandre. Denne boken vil være nyttig for bibliotek- og informasjonspersonell som ønsker å forstå sitt lokalsamfunn og sine brukere bedre.