Boken 'Innovasjon og markedsføring' er en essensiell del av Fagbokforlagets læreverk for VG2 innen salg og reiseliv. Den er designet for å imøtekomme kompetansemålene i programfaget for innovasjon og markedsføring. Gjennom en kombinasjon av teoretiske og praktiske eksempler gir denne boken leserne innsikt i sentrale temaer som bærekraftig innovasjon, merkevarebygging, markedsundersøkelser og utforming av effektive markedskampanjer. Den dekker også viktige emner som det helhetlige reiselivsproduktet, arrangementer, salgsprosessen, salgsplattformer og salgsmiljø, i tillegg til håndtering av klager og reklamasjoner. Hvert kapittel inkluderer øvelser med 'Bruk det du kan'-oppgaver, repetisjonsspørsmål og sammendrag, samt praksisrettede oppgaver som forbereder elevene på reelle yrkessituasjoner. Boken inneholder også en nyttig begrepsliste som støtter innlæringen av sentrale fagbegreper og et stikkordsregister som gjør det enkelt å navigere i innholdet. Fagbokforlagets læreverk for VG2 salg og reiseliv består ikke bare av denne boken, men også av to andre bøker og en nettressurs som tilbyr ressurser for både elever og lærere: Forretningsdrift, Kultur og kommunikasjon, samt Salg og reiseliv VG2 nettressurs.