Kultur og samhandling, en del av VG1 Salg, service og reiseliv, tilpasser seg de nyeste faglige kravene i fagfornyelsen. Denne boken utforsker det viktige samspillet mellom reise- og servicemedarbeidere og deres kunder. Den gir innsikt i etiske dilemmer, kulturforskjeller og viktigheten av å bygge relasjoner, samtidig som den tar for seg strategier for effektiv håndtering av klager og konflikter. Boken er bygget på lesestrategier som elevene allerede har lært i grunnskolen, og inkluderer ingresser og bildetekster som gir en oversiktlig framstilling av materialet. Kontrollspørsmål oppmuntrer til aktiv refleksjon over innholdet. I tillegg til den teoretiske fagteksten er det inkludert hundre fortellinger som illustrerer reelle yrkessituasjoner, noe som gjør stoffet både relevant og anvendelig for studentene. Med tilhørende digitale ressurser, er denne boken et verdifullt verktøy for alle som ønsker å mestre kultur og samhandling i profesjonelle sammenhenger.