I en tid preget av en rask teknologisk utvikling, står vi overfor en revolusjon som er mer omfattende enn det noen tidligere generasjoner har opplevd. Mange voksne, inkludert lærere, føler seg overveldet av den digitale kompetansen som ungdommen besitter, en kompetanse som kan virke fremmed for dem. Foreldre ser sine barn bli stadig mer oppslukt av et digitalt landskap, og betraktes det som ukjent og ofte skremmende. Denne teknologiske transformasjonen påvirker alle samfunnets aspekter, med utdanning som et av de mest berørte områdene. Mange finner det utfordrende å navigere i dette nye utdanningsmiljøet og utnytte teknologiens potensiale. Denne boken fungerer som en veiledning og gir innsikt i hvordan man kan bruke digitale verktøy i læring, samtidig som man håndterer de medfølgende utfordringene. Den tar for seg spørsmål som hvordan man kan utnytte digital teknologi for læring og hvordan man kan orientere seg i et samfunn der all verdens informasjon kun er et tastetrykk unna. Boken henvender seg spesielt til studenter i lærerutdanning, nåværende lærere, og andre profesjonelle som arbeider med utdannelse.