Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet
Produktbeskrivelse
Boken "Markedsføring, organisasjon og ledelse for LØM-emnet" av Frode Hjertnes gir en grundig innsikt i markedsføringsledelse, organisasjon og ledelse som er spesielt tilpasset LØM-emnet ved fagskolene. I tillegg til markedsføringsfokuset dekkes også økonomistyring i en egen lærebok. Hovedmålsetningen er å utvikle studentenes evne til å ta veloverveide beslutninger som angår både intern styring og ekstern tilpasning til kundenes behov og ønsker i markedet. Boken utforsker hvordan eksterne krav og forventninger former den interne styringen av virksomheter. Med et bredt spekter av eksempler fra ulike bransjer, presenterer boken problemstillinger som berører både administrativ og markedsføringsmessig praksis. Leserne vil lære å identifisere relevante kundegrupper og forstå hvordan de kan benytte forskjellige markedsføringsvirkemidler effektivt for å oppnå ønsket gjennomslag. I tillegg drøftes hvordan organisasjoner kan struktureres og ledes i forskjellige situasjoner, samt strategier for rekruttering og motivasjon av medarbeidere. Læreboken er også utstyrt med kontrollspørsmål, egentreningsoppgaver og caseoppgaver som fremmer aktiv læring. Den nyeste utgaven er oppdatert i henhold til de nye læreplanene, samt de siste trendene innen digitalisering og bærekraft. Frode Hjertnes underviser i LØM-emnet ved Fagskulen Vestland.