Boken 'Markedsføring' tar et helhetlig perspektiv på hvordan markedsføring handler om verdibasert forventningsledelse, hvilket fører til verdiskapning der kundene spiller en sentral rolle som deltakere. Gjennom hele verket utforskes sentrale temaer som forventninger, verdier og rollen til kunden som en aktør i verdiskapningen. I dagens marked er det stadig oftere slik at kundene bidrar aktivt i utviklingen av både produkter og tjenester sammen med bedriften. Dette innebærer at markedsføreren ikke bare må se på kunden som en kjøper, men også som en bruker og medprodusent av det endelige produktet. I motsetning til andre innføringsbøker i markedsføring, tar denne boken for seg verdibasert forventningsledelse som et klart gjennomgående perspektiv. Den skiller seg også ut ved å belyse og knytte sammen viktige emner som strategi, innovasjon, etikk, bærekraft og samfunnsansvar på en mer integrert måte. Som en oppdatert andreutgave inkluderer boken nytt og relevant innhold som gjør den til et uvurderlig verktøy for både studenter og praktiserende markedsførere.