I "Moderne verdiskaping" presenterer Tor Wallin Andreassen en innsiktsfull analyse av dagens marked, hvor det er avgjørende for enhver leder å forstå at kundene alltid vil velge den virksomheten de oppfatter som mest attraktiv. For å oppnå dette mått må virksomhetene kontinuerlig innovere. Boken belyser hvordan kvalitet er en forutsetning for å komme inn i markedet, mens innovasjoner er nødvendige for å forbli der. Det er essensielt at virksomhetene hele tiden opprettholder sin attraktivitet. I et stadig skiftende eksternt miljø, preget av teknologiske, bærekraftmessige og økonomiske endringer, må ledere tilpasse strategiene sine. De som evner å innovere og tilpasse seg denne dynamikken vil oppleve betydelig vekst og økt verdi for sitt selskap. Tor Wallin Andreassen er professor i innovasjon ved Norges Handelshøyskole, med omfattende erfaring og publiseringer innen sitt felt. Han har hatt forskeropphold ved prestisjetunge institusjoner slik som Vanderbilt, Cambridge, Stanford, Maryland og Queensland. Han er også grunnlegger av Norsk Kundebarometer og Norsk Innovasjonsindeks, og har ledet flere forskningssentre, inkludert Center for Service Innovation og Digital Innovation for Sustainable Growth (DIG) ved NHH.