Forestill deg å ta en bit av en saftig fersken. Du kjenner den søte smaken, saften som renner nedover haken, og den myke pelsen mot fingertuppene. Når smak, tekstur, lukt, farge og form smelter sammen med minner fra tidligere ferskenspising, skapes en helhetlig multisensorisk opplevelse. "Multisensorisk markedsføring" av Nina Veflen gir en lettfattelig innføring i hvordan sanseopplevelser kan brukes strategisk av markedsførere. Boken viser hvordan denne kunnskapen kan anvendes i produktutvikling, prissetting, design av emballasje, merkebygging, annonsering, tjenestedesign, samt i utformingen av både digitale og fysiske salgsarenaer. Hver sans påvirker oss – både bevisst og ubevisst. Økt bevissthet om sensoriske prosesser kan revolusjonere måten markedsførere interagerer med kundene på. Du vil lære hvordan emballasjens utforming og farge kan påvirke forventninger til smak, hvordan musikk i detaljhandelen kan regulere kundens bevegelser, samt hvordan ny teknologi, for eksempel en digital hånd, kan skape inntrykk av fysisk kontakt under netthandel. Denne boken er ikke bare en verdifull ressurs for studenter i markedsføring, men også en nyttig guide for praktikere og alle som ønsker dypere innsikt i multisensorisk markedsføring. Nina Veflen (dr.oecon.) er professor ved institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI og en av grunnleggerne av senter for multisensorisk markedsføring. Hun har omfattende erfaring som forsker og har tidligere vært professor ved Universitetet i Sørøst-Norge samt seniorforsker ved Aarhus Universitet og Nofima.