Boken 'Oppgaveskriving for lærer- og pedagogikkstudenter' er skreddersydd for studenter ved lærerutdanningene, men den vil også være til nytte for andre som ønsker å forbedre sine ferdigheter innen oppgaveskriving. Forfatterne, Cecilie Pedersen Dalland og Silje Hølland, bringer med seg en omfattende erfaring som veiledere, undervisere og sensorer i ulike faglige kontekster. Gjennom sine år i akademia har de observert et stort behov blant studenter for praktiske verktøy som kan hjelpe dem i skriveprosessen. Denne boken er et konkret svar på det behovet. I løpet av studietiden vil studentene stå overfor en rekke akademiske oppgaver, fra mindre arbeidskrav til mer omfattende prosjektoppgaver som bachelor- eller masteroppgaver. Det er derfor avgjørende å mestre kunsten å klare redegjøre, drøfte og strukturere akademiske tekster, samt å uttrykke seg med klarhet og presisjon på akademisk språk. Cecilie Pedersen Dalland er professor i pedagogikk ved OsloMet, mens Silje Hølland er førsteamanuensis i samme fagfelt. Begge har en rik bakgrunn i undervisning og veiledning innen pedagogikk, forskningsmetoder, akademisk skriving og oppgaveskriving på alle nivåer. Med flere utgivelser i ryggen fra Fagbokforlaget, er de godt posisjonert til å bidra med innsikter som er essentielle for enhver student som ønsker å lykkes med sine akademiske oppgaver.