I boken "Subprime Attention Crisis" tar Tim Hwang for seg hvordan store teknologiselskaper omgjør oppmerksomhet til en finansiell ressurs. Gjennom grundig forskning avdekker han at den digitale annonseringen – som er selve motoren i internett – står i fare for å kollapse, og at dette kan minne skremmende mye om boligkrisen vi opplevde i 2008. Hwang belyser de usikre annonsetallene og den uregulerte automatiseringen av budkrigene innen annonsering, samt det enkle faktum at online annonser oftentimes ikke fungerer som tiltenkt. Til tross for at forbrukernes oppmerksomhet aldri har vært mer verdifull, er den virkelige verdien av denne oppmerksomheten – akkurat som subprime-lån – grovt misrepresentert. Dersom den digitale annonseringen skulle kollapse, vil internett og de gratis tjenestene som finnes der, kun bli tilgjengelige for dem med økonomiske midler. Boken er dypt forsket, overbevisende og bekymringsfull, og vil endre måten du ser på internett og dets usikre fremtid. Dette verket fra FSG Originals × Logic analyserer hvordan teknologi opererer i det daglige.