Boken "Fashion Education" undersøker hvordan klasserommet kan transformere moteindustrien mot kroppslig inkludering og sosial rettferdighet. Dette er en samling av 17 essays skrevet av moteutdannere fra Australia, Canada, USA og Storbritannia. Forfatterne deler sine erfaringer, utfordringer og strategier for å omforme den eksklusive grunnstrukturen i moteundervisningen. De redesignar motepensum for å inkludere perspektiver fra urfolk, svarte, brune, overvektige, funksjonshemmede, trans og queers, med fokus på deres verdener, historier og kroppsoppfatninger. Boken er den første av sitt slag som utforsker forholdet mellom motepedagogikk og sosial rettferdighet, og tilbyr nye pedagogiske rammer og verktøy for å omfordele makt gjennom moteutdanning. Den presenterer undervisningsmetoder fra moteutdannere som implementerer radikale pedagogikker, samt praktiske case-studier som belyser et mangfold av tverrsnittede posisjoner. "Fashion Education" adresserer aktuelle og presserende spørsmål for utdannere, og fungerer som en verdifull ressurs for moteutdannere, både i teori og praksis.