Fashion Writing and Criticism av Peter (University of Technology Sydney Australia) McNeil, Dr Sanda (Southampton Solent University UK) Miller
Produktbeskrivelse
Boken "Fashion Writing and Criticism" gir studenter verktøyene de trenger for å kunne kritisere mote med både ferdighet og stil. Med fokus på historie og teori rundt kritikk, demonstrerer denne innovative boken hvordan kritikkens tradisjon har utviklet seg, og hvordan denne kunnskapen kan anvendes innen mote. Den hjelper studentene med å tilegne seg metodene og det rette vokabularet for å bli aktive kritikere selv. Ved å integrere historie og teori, gir boken en grundig forklaring av utviklingen av motejournalistikk og det teoretiske grunnlaget som ligger til grunn for denne sjangeren, samt hvordan den kan forbedres og benyttes. Gjennom konsise casestudier analyserer de fremstående internasjonale akademikerne McNeil og Miller moteutdrag i lys av filosofiske idéer og plasserer dem i historiske kontekster. Casestudiene inkluderer klassiske eksempler på motejournalistikk, som Diana Vreeland i Harper's Bazaar og Richard Martin om Karl Lagerfeld, samt moderne eksempler som Suzy Menkes og bloggeren Tavi. Med sin tilgjengelige skrivestil gjør "Fashion Writing and Criticism" stoffet lettfattelig og engasjerende.