Film Audiences av Bridgette Wessels, Peter Merrington, Matthew Hanchard, David Forrest
Produktbeskrivelse
Film Audiences av Bridgette Wessels, Peter Merrington, Matthew Hanchard og David Forrest utforsker hvordan publikumsstudier har synliggjort filmseere gjennom en ny tilnærming. Mens surveys kartlegger trendene og gir beslutningstakere innsikt i publikumspreferanser og demografi, fokuserer denne monografien på de spesifikke kontekstuelle relasjonene og interaksjonene mellom filmer og enkeltpersoner som skaper og opprettholder publikum. Boken introduserer tre nyskapende konsepter: 'personlige filmreiser', fem typer publikumformasjoner og fem geografier for filmtilbud. Et betydelig hinder i publikumsforskning er å fange opp rikdommen i folks sosiale og kulturelle engasjement med film. For å oppnå dette benytter forfatterne en innovativ blanding av forskningsmetoder og databehandling. Boken utvikler banebrytende teorier, konsepter og metodologier basert på et omfattende datasett hentet fra det lite utforskede området av britiske regionale filmpublikum.